Friday, February 10, 2006

Seminggu Berlalu
Dah seminggu aku dok sini sorang2, sedih mengenangkan anak bini yang dok dekat Kuala Lumpur. Tapi apa kan daya, rezeki aku dekat sini.
Dekat sini kami cuti mula dari Rabu sehingga ke Sabtu, hari ni pun tak kerja sebab dia orang semua mengenang hari Syaidina Hussain di bunuh dan hari Ashura.
Aku jalan sorang2 beberapa kilometer bertujuan meninjau apa yang dia orang buat masa cuti nih, tinjau punya tinjau, sekor manusia pun tak nampak pada jam 10 pagi, dia orang rupanya berkurung kat rumah kerana tengahari nya dia orang akan berarak sepanjang jalan utama di tehran ni dengan pakaian serba hitam, berkabung agaknya dengan satu drum...dum...dum...kalau boleh aku nak le beli sayur ke, ayam ke sebab aku dah makan tin punya makanan yang aku bawak dah hampir 4 hari, tak leh tahan jugak. Akhir nya dengan kekecewaan aku balik la setelah semua kedai yang aku pergi tutup dengan rantai besi. Jadi aku pun makan le tengahari tu dengan Kari Ayam dalam tin lagi.
Pada hari Jumaat, semalam seteleh sembahyang Jumaat dekat embassy Indonesia, Pok Nik mengajak aku makan rumah dia bersama sorang lagi kawan, Haji Razali. Kita pekena Nasi Dagang dengan kuah ikan Tongkol, best beb dan malam nya aku tak yah masak sebab dah di bekal kan dengan makanan yang sama oleh isteri Pok Nik, Kak Ummi yang jelita dan pandai masak.
Gitule, hari ni hari Sabtu, masih cuti tapi aku bercadang nak gi offis, buat2 sibuk dan sikit kerja sebab projek aku tu dah nak jalan pada 21st February nih. Harap2 masa tu sibuk dan kurang le sikit teringat anak bini dekat Malaysia.
Salam hormat.

No comments: