Saturday, September 23, 2006

Tiket oohh Ticket...

Salam, sesungguh nya aku ni teramat la boringya di saat ini di pulau gurun nih....Kish Island, indah nama dari rupa...dah la panas 44 degree. tadi tambah hangat la pulak bila kena belasah bertalu talu...

Teramat sedihnya bila aku dapat tahu tiket hanya available pada hari Senin 25hb September nanti, aku punya kerja dah habis kat sini..apa lagi aku nak buat....nerayau kat sini la dalam dua hari lagi...dan maka dengan itu terpaksa lah aku batalkan aku punya appointment untuk ke Tabriz....hopefully customer di Tehran tak le menjerit yang aku batalkan appointment di Tabriz tuh...

Ni aku tengah melilau dekat super market sambil2 cuci mata...tengok minah iran yang bau hapak...ketiak masam....cantik di luar...hapak di dalam....lagi auta di hati........pusing punya pusing aku nampak la booth internet nih, bayar Rls10,000 = USD1 untuk access satu jam..tak da nak buat apa maka aku dok menaip, tulis apa yang bertakhta di hati dan lepas kan geram....

Aku pi restoran ingat nak pekena nasik minyak la sebab lama dah tak kena nasik minyak iran nih...pergi sana rupanya pukul 8 malam baru buka...apa punya business, tak punya planning dan strategi langsung orang iran nih...ingat dia bagus sangat kot..dok banding sama sama dia lah...katak bawah tempurung...kalau banding dengan dunia luar...pehhhh....hampa gassss...lepas tu satu orang iran ni..berlagak nak mampus walau pun kita orang tahu memang dia orang bodoh...bodoh sombong...dok bangga dengan loji nuklear...bukan dia buat...russia yang dok bikin....haaa..dok kecoh satu dunia...relak la..kalau ada nuklear tu buat le deq jeee...

Sebelah aku ni ada makwe iran,,,,......sabar je lah banyak2....bau ketiak dia.....masya Allah....taham le sebab nak habiskan satu jam nih...

Jadi..ini lah keluhan kosong dari aku seorang perantau....lima tahun berlalu.....berada di negara orang....

Selamat Berpuasa...esok aku nak mula puasa lah walau dekat iran hari senin baru mula puasa.....biasa la..lain dari yang lain.....

Wassalam.

2 comments:

Kak Teh said...

kesian!! Apapun, kak teh harap tak terlambat nak ucapkan selamat berpuasa.raya nanti balik ka?

Unknown said...

kak teh..are you still there....blogging?